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Trojan.InstallCube.339

Added to the Dr.Web virus database: 2015-08-23

Virus description added:

SHA1: df17d83d81b8d2e3b45cf0759d29fdd5340bdfe4 (packed)
8c26ac74112c633ffda72752c2d1c25e37b24e40 (unpacked)

A malicious program designed to install other applications on the infected computer without user knowledge. When packed, the Trojan is about 3.5 MB in size; when unpacked, its size is 400 KB. The executable file is linked to MSVCP60.dll and MSVCRT.dll.

Once launched, the Trojan replicates itself to the memory. Prior to running, its parameters are updated with command and control server addresses.

After that, the Trojan starts gathering information about the infected computer (OS version, computer name, user name, and so on) saving it to the structure in JSON format (JavaScript Object Notation). Subsequently, this data structure is used to retrieve a configuration file. Command and control servers allow Trojan.InstallCube.339 to download the payload only if the infected computer has a Russian IP address. While connecting to a command and control server, the Trojan displays the load indicator and, after that, demonstrates a dialog with information on the downloaded object. At that, the dialog supposedly belongs to the well-known mTorrent application.

screen

If the user clicks the hardly visible Settings link at the bottom of the window, the Trojan will display the list of additional programs to be installed on the compromised computer.

screen

However, if the user clicks Save (“Сохранить”) in the previous dialog, then all the additional components will be downloaded together with the chosen file. Once Trojan.InstallCube.339 preforms its task, it removes itself.

Communication with command and control servers is carried out using User-Agent: "IC Loader 4.2.2". To initiate the connection, Trojan.InstallCube.339 sends the getToken request to the server and gets GetSettings as a reply. Once the GetSettings command is executed, the Trojan sends the server the ReportStart request. In reply, it receives data on affiliate software to be downloaded.

Recommandations pour le traitement

  1. Si le système d'exploitation peut être démarré (en mode normal ou en mode sans échec), téléchargez Dr.Web Security Space et lancez un scan complet de votre ordinateur et de tous les supports amovibles que vous utilisez. En savoir plus sur Dr.Web Security Space.
  2. Si le démarrage du système d'exploitation est impossible, veuillez modifier les paramètres du BIOS de votre ordinateur pour démarrer votre ordinateur via CD/DVD ou clé USB. Téléchargez l'image du disque de secours de restauration du système Dr.Web® LiveDisk ou l'utilitaire pour enregistrer Dr.Web® LiveDisk sur une clé USB, puis préparez la clé USB appropriée. Démarrez l'ordinateur à l'aide de cette clé et lancez le scan complet et le traitement des menaces détectées.

Veuillez lancer le scan complet du système à l'aide de Dr.Web Antivirus pour Mac OS.

Veuillez lancer le scan complet de toutes les partitions du disque à l'aide de Dr.Web Antivirus pour Linux.

  1. Si votre appareil mobile fonctionne correctement, veuillez télécharger et installer sur votre appareil mobile Dr.Web pour Android. Lancez un scan complet et suivez les recommandations sur la neutralisation des menaces détectées.
  2. Si l'appareil mobile est bloqué par le Trojan de la famille Android.Locker (un message sur la violation grave de la loi ou la demande d'une rançon est affiché sur l'écran de l'appareil mobile), procédez comme suit:
    • démarrez votre Smartphone ou votre tablette en mode sans échec (si vous ne savez pas comment faire, consultez la documentation de l'appareil mobile ou contactez le fabricant) ;
    • puis téléchargez et installez sur votre appareil mobile Dr.Web pour Android et lancez un scan complet puis suivez les recommandations sur la neutralisation des menaces détectées ;
    • Débranchez votre appareil et rebranchez-le.

En savoir plus sur Dr.Web pour Android