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Profil

Trojan.LoadMoney.3209

Added to the Dr.Web virus database: 2018-02-05

Virus description added:

SHA1:

  • d34eec80dd87819743e4f80a69796f1793bbcf74

A downloader Trojan that infects devices running Microsoft Windows. The first layer of malware packing decodes the second layer and transfers control to it. The second layer decodes the Trojan in pre-allocated memory and transfers control to it.

The malicious program contains two URLs that are stored unencrypted. At the time of the research, when accessing these URLs, identical encrypted files were downloaded. Malware is also able to download unencrypted files.

Once launched, the Trojan checks for administrative privileges. If privileges are not granted, it launches itself using runas. The Trojan attempts to delete the source file either using MoveFileEx, or using a .bat file, then quits. If administrative privileges are granted, the Trojan performs a payload, attempts to delete the source file using MoveFileEx or a .bat file, then quits.

When accessing servers for downloading a payload, it uses the User-Agent, which contains information about the version of the operating system and its bit capacity. For example, for 64-bit Windows 10 operating system, the following User-Agent is used:

User-Agent: Mozilla / 5.0 (Windows NT 6.2; Win64)

The downloaded file is saved under a random name in the %TEMP% folder, loaded onto memory, the original file is then deleted, following that the memory contents are again saved as a file in the % TEMP% folder under a random name. This executable file is then loaded onto memory again, deleted from the disk and launched from memory. As a downloadable payload, a malicious file has been identified and added to the Dr. Web virus database was Trojan.LoadMoney.3558.

News about the Trojan

Recommandations pour le traitement

  1. Si le système d'exploitation peut être démarré (en mode normal ou en mode sans échec), téléchargez Dr.Web Security Space et lancez un scan complet de votre ordinateur et de tous les supports amovibles que vous utilisez. En savoir plus sur Dr.Web Security Space.
  2. Si le démarrage du système d'exploitation est impossible, veuillez modifier les paramètres du BIOS de votre ordinateur pour démarrer votre ordinateur via CD/DVD ou clé USB. Téléchargez l'image du disque de secours de restauration du système Dr.Web® LiveDisk ou l'utilitaire pour enregistrer Dr.Web® LiveDisk sur une clé USB, puis préparez la clé USB appropriée. Démarrez l'ordinateur à l'aide de cette clé et lancez le scan complet et le traitement des menaces détectées.

Veuillez lancer le scan complet du système à l'aide de Dr.Web Antivirus pour Mac OS.

Veuillez lancer le scan complet de toutes les partitions du disque à l'aide de Dr.Web Antivirus pour Linux.

  1. Si votre appareil mobile fonctionne correctement, veuillez télécharger et installer sur votre appareil mobile Dr.Web pour Android. Lancez un scan complet et suivez les recommandations sur la neutralisation des menaces détectées.
  2. Si l'appareil mobile est bloqué par le Trojan de la famille Android.Locker (un message sur la violation grave de la loi ou la demande d'une rançon est affiché sur l'écran de l'appareil mobile), procédez comme suit:
    • démarrez votre Smartphone ou votre tablette en mode sans échec (si vous ne savez pas comment faire, consultez la documentation de l'appareil mobile ou contactez le fabricant) ;
    • puis téléchargez et installez sur votre appareil mobile Dr.Web pour Android et lancez un scan complet puis suivez les recommandations sur la neutralisation des menaces détectées ;
    • Débranchez votre appareil et rebranchez-le.

En savoir plus sur Dr.Web pour Android